لحظه های ناب

درآن سوی شب وروز چه قلب های بزرگی که می تپند هنوز

لحظه های ناب

درآن سوی شب وروز چه قلب های بزرگی که می تپند هنوز

یلدا

پارسال پستی برای شب یلدا و معنی و تاریخچه اش گذاشتم. 

 

شب یلدا ، شب تولدمه . خودمو ورق زدم . رشدی کردم ؟ حرکتی در جهت کمال صورت گرفته؟ پاک سازی درونی کردم؟ نگاهم را ، کلامم را ، ؟  

در بعضی کمی رشد داشتم و در بعضی حتی عقب روی داشتم. زمانم پرت شده و بی توجه گذشتم.   

حیوان تولدم ، بز هست.وقتی خوب توجه می کنم خیلی از خصلت های بز را دارم.البته دور از جون خودم ، بله داشتم می گفتم. بز با اینکه در گله هست اما همیشه یک قدم فاصله داره.ا زلبه رد میشه ، مدیریت می کنه .خوب بسه. خیلی خودمو تحویل گرفتم.بخاطر اینه که دیشب لوس شدم. 

سنگ تولدم فیروزه است و من به راستی عاشق رنگ سبز و آبی هستم. فیروزه ی نیشابور. نقاش ها باید رنگ آمیزی خدا را در دل سنگ و معدن ببینند. و یاد بگیرند.

 

دیشب تا 4صبح بیدار بودیم .جهان ویران نشد اما به علت پر خوری نزدیک به انفجار و ویرانی شدیم.  

تفالی با حافظ بود و دوستان جمع بودند .شعرهایی خوانده شد و آوازی و زخمه ای بر سازی. 

مدت ها بود دلم چنین نشستی را با یاران همدل آرزو داشت.به هرحال... 

شنبه چند ساعت دیگه شروع میشه و باز روزها به دنبال هم می آیند و می روند.  

صدای طنازی های خدا از بیرون به گوش می رسه. ترنم باران و من و شب . به به  

 

دل روشنی دارم ای عشق 

صدا کن مرا از صدف های سر شار باران 

صدا کن مرا از گلوگاه سبز شکفت 

صدایم کن از خلوت خاطرات پرستو 

بگو ! پشت پرواز مرغان عاشق  چه رازی است ؟ 

بگو !با کدامین نفس می توان تا عبور کبوتر سفر کرد؟ 

مرا می شناسی تو ای عشق 

دل من گره گیر چشم نجیب گیاهی است 

و نجوای شبنم مرا می برد تا افق های سبز بشارت  

مرا می شناسی تو ای عشق  

من از آشنایان احساس آبم 

پرم از عبور کبوتر

صدای صنوبر  

سلام سپیدار 

مرا می شناسی تو ای عشق  

 

پ . ن : نمی دونم چرا همه از من می پرسند تو سی آذر به دنیا اومدی ، خوب اگر اینطور بود شب تولدم می شد 29 آذر. آخه چه اصراری دارند . نه خیر.بنده درست روز اول دی ، یعنی نیمه شب ، درست شب یلدا به دنیا اومدم.اینو گفتم که خیالم برای پرسش های بعدی راحت باشه آخه اعصاب ندارما

 

نظرات 19 + ارسال نظر
نوشته های پراکنده شنبه 2 دی‌ماه سال 1391 ساعت 09:03 http://thunderb.blogfa.com/

تولد تولد
تولدت مبارک
مبارک مبارک تولدت مبارک
بیا شمع هارو فووووووت کن
که 120 سال زنده باشی

هوووووووورا
سوووووووووووت
بزن دست قشنگه رو
یه آهنگ جواد یساری هم بزار
حوصله سنتی نداریم

امیدوارم سالیان سال بخوبی و خوشی زندگی کنی و همیشه شاد و سلامت باشی
واسه خوردن جای منم خالی کردی؟نه؟دستت درد نکنه. اشکال نداره. چون منم به حد انفجار رسیده بودم
روزها و شبهای خوبی داشته باشی

ای وای ! چه سوت بلندی ، به به ! ممنون از لطف شما .

خیلی پر خوری کردیم .یعنی در واقع همه همین کارو کردند .
شما هم خوش باشید .

حالا دیگه آهنگ یساری را توی مهمونی من میزارید ؟خوب باشه چکنیم؟

هرچه از دوست رسد نیکوست

پرنیان شنبه 2 دی‌ماه سال 1391 ساعت 09:45

تولدت مبارک

همه آرزوهای خوب مال تو

عزیزم ، ممنون . تو هم بهترین اوقات را داشته باشی .

قندک شنبه 2 دی‌ماه سال 1391 ساعت 10:20 http://ghandakmirza.blogfa.com

سلام و درود فراوان بر ویس هنر مند و عزیز. بی تردید آن که زخمه می زده شما بوده اید .خب به مبارکی و میمنت. تولدتون بسی مبارک باشد. الی که صد و صدو بیست ساله شوید.حالا ما کیک چطوری بخوریم؟با شیر کاکائوی داغ البته.

ممنونم . شما هم سالم باشید. باور کنید آتیش زدم به مالم. بروید یک تیکه کیک با شیر کاکائو بخورید .

فرخ (صادق) شنبه 2 دی‌ماه سال 1391 ساعت 11:59 http://dariyeh.blogsky.com

بسی شادمانم از اینکه در جوار دوستان همدل ، یلدایی خاطره انگیز را سپری کردی . میلادت نیز مبارک باد !
بعید است دنیا در شب تولد ویس عزیز نابود شود .... در زادروز انسانی که عشق و معنویت و احساس را خوب می فهمد .
بله بعید است . اگر یزید و تیمور لنگ در چنین شبی به دنیا میآمدند ، بعید نبود . اما برای ویس عزیز ، نه ! امکان ندارد .
شما در نخستین دقایق زمستان به دنیا آمدی و امیدورام همواره چون طبیعت زمستانی ، سرشار از شکوه و صلابت باشی .
ارادت

ممنونم . چقدر لطف دارید . حسن ظن شما نسبت به من ، باعث خجالت کشیدن من می شود. اونقدر هم که شما می گویید من آدم خوبی نیستم . سعی می کنم. امید که شما هم در سلامتی و شادی باشید..

سهبا شنبه 2 دی‌ماه سال 1391 ساعت 22:26 http://sayesarezendegi.blogsky.com/

تولدتون , آغاز ماهتون , شب یلداتون , زمستون قشنگتون و همه حس و حال قشنگتون مبارک ویس عزیزم . آخ که چقدر دلم می خواست باشم پیشتون و صدای زخمه ای که بر ساز می زدین رو می شنیدم و تار به تار دل من هم می لرزید با صدای تار ...
خوسحالم که با هم هم ماهی هستیم عزیز . منم عاشق آبی ام ,اونم از نوع فیروزه ایش ... ( بزن قدش !)

راستی , پاتون خوب شد که ایشاله ؟

واقعاً دی ماهی هستی ، پس بگو که چرا هم پنجره ایم ، وقتی من نوشتم ، حرف دل شما بود و وقتی شما نوشتید ، این دل من بود که می گفت. بگو چه روزی هستی ، زدم قدش .
پام خوب شده دارم راه میرم.ولی خوب مثل اولش نشده هروقت تونستم از تجریش تا خونه پیاده برم می فهمم که خوب شدم.
در هر حال ممنون.

فرخ (صادق) یکشنبه 3 دی‌ماه سال 1391 ساعت 01:07 http://dariyeh.blogsky.com

ویس عزیز
من هم آدم خوبی نیستم . البته خوبی ما نسبی است .
بالاخره هر کداممان یکی دو تا خوبی داریم برای روز قیامت و صحرای محشر و پل صراط . برخی مثل بعضیها که در ردیف دوستان صمیمی شما نیز هستند و اسم نمیبرم ، واقعا خیلی خیلی خوب اند . اما امثال من و شما که زود قاط میزنیم و گاهی از سوراخ سوزن رد میشویم و گاهی به زور از دروازه قرآن شیراز میگذریم ، خوبیهایمان در حد آن عزیزان نیست . ولی قول میدهم در روز قیامت به پاس یکی دو تا از خوبیهای کمرنگ ما ، به بهشت وارد خواهیم شد . آرزومندم افتخار همسایگی با شما در جنت نصیب شود



مگر در جنت زن و مرد قاطی هستند؟

بله آن ها که شما اسم نبردید.بسیار خوبند . وجایشان در بهشت است.

راستش من اصلاً به بهشت و جهنم فکر نمی کنم. من توقع رسیدن دارم .دارید می خندید.صدایتان را شنیدم.ولی راست گفتم می خواهم به روگار وصل برگردم.

مریم یکشنبه 3 دی‌ماه سال 1391 ساعت 22:12 http://www.2377.blogfa.com

ای وای ! شرمنده ام من . ببخشید واقعا !
راستشو بخوای نمی دونستم تولدت شب یلداست .
مبارک باشه عزیزم . الهی که به آرزوهات برسی . سلامت باشی . خوشبخت باشی .

ای بابا خواهش می کنم.

می دونی تنها آرزوی من سلامتی همه و خودم است.بقیه چیز ها مهم نیست.امیدوارم شما هم همیشه سالم باشی.

فرخ (صادق) دوشنبه 4 دی‌ماه سال 1391 ساعت 00:20 http://dariyeh.blogsky.com

در پی سالها تحقیق و تفحص فهمیدم که در جنت ، مردان و زنان با هم به سر می برند .
راستش من هم در فکر بهشت و یا به تعبیر شما "رسیدن" نیستم. فقط آرزومندم پس از مرگ روحم در آرامش باشد و لااقل بعد از این دنیای ابلهانه ، ازشر صدای تیرآهن و خانه سازی و بوق و شیپور و از این قبیل مزخرفات برای همیشه رها شوم .
اگر چنان شود ، خود را در بهشت و یا هر جایی که اسمش را شما میگذاری ، خواهم یافت . مطلب دیگری را که در باره ی من نمیدانید این است که بنده از 14 تا 19 سالگی دروس حوزوی نیز خوانده ام . برای همین در باره ی عدم جدا سازی دختران و پسران در بهشت ، نظری صادر کرده ام .
امید است یاران و بزرگواران بر من ببخشایند که در این مقوله به ابراز عقیده پرداختم ... از سر ناچاری بود دوست عزیز

سروصدای ساخت و ساز را خوب گفتی . واقعاً خسته کننده است.

انشاالله صد سال زندگی کنید در نهایت سلامت.

واقعاً قرار بوده روحانی باشید

خوب خیالمان راحت باشه؟ نمی گیرند کسی را؟

فرخ (صادق) چهارشنبه 6 دی‌ماه سال 1391 ساعت 02:15

نه خیر .... قرار نبود روحانی شوم . از روی علاقه و کنجکاوی به دروس حوزوی روی اوردم . روزگار سختی بود .
در کنار درسهای مدرسه از محضر علما هم کسب فیض می کردم .
واقعا برای استراحت وقت چندانی نداشتم ... اما با این همه
راضی بودم . یادم میآید در همان سنین کم مرا برای سخنرانی بر منبر می بردند . البته در همان پله های پایین می نشستم و می گفتم . وقتی می دیدم دهها و یا صدها نفر در سکوت و دقت به من گوش میدهند ، خیلی لذت می بردم .
گاهی اوقات وسوسه می شوم که بروم و کمی ادامه بدهم و سعی کنم تا به درجه اجتهاد برسم . اما به واسطه ی کمبود تقوا و مشکلات درونی و دنیازدگی ، جرات نمیکنم.
شاید روزی خاطرات و سرگذشتم را در کتابی بنویسم .... شاید

واقعاً که شما آدم جالبی هستید. یعنی راستی راستی می رفتی برای مردم صحبت می کردی؟ اونوقت در باره ی چی؟

دلیل نگرفتن اجتهاد هم خیلی جالب و خنده دار بود . کمبود تقوا و...

ابعاد شخصیتی شما اونقدر متنوع است که برای من عجیبه.به هر حال برایتان آروزی سلامتی می کنم.

ستوده چهارشنبه 6 دی‌ماه سال 1391 ساعت 17:49 http://sootoodeh.blogsky.com

سلام ویس عزیزم تولدت مبارک باد هزاران بار .
تولد تولد تولدت مبارک مبارک مبارک تولدت مبارک .
بیا شمع ها را فوت کن که صد سال زنده باشی الهی .
انشالله سالیان سال در سلامتی وشادی زندگی کنید

به به می بینم که صدای خوبی هم داریو برام تولد مبارک می خونی.ممنون. دعای خوبی کردی.

ستوده چهارشنبه 6 دی‌ماه سال 1391 ساعت 17:50

یلدایت نیز مبارک باد انشالله که عمرت به درازای یلدا باد

سلام دوست من .یلدای تو هم مبارک باشه و کنار بچه ها و همسرت خوشبخت باش

مهستی پنج‌شنبه 7 دی‌ماه سال 1391 ساعت 22:45 http://mz991.blogsky.com

سلام عزیزم .

تولدت بسیار بسیار مبارک باشه .
انشاءلله همیشه شاد باشی و آرامش داشته باشی .

قصور مرا در سر زدن بژذیر . از بی معرفتی نیست از مشغله کاریه . چه می شه کرد اگه ندویی له می شی .

ممنونم عزیزم .می دونم کم پیدایی ولی من همیشه بهت سر می زنم.

raha پنج‌شنبه 7 دی‌ماه سال 1391 ساعت 23:20

tavalodet mobarak ....

ممنون . خیلی لطف کردید به من سر زدید .یلدای شما هم مبارک

خلیل جمعه 8 دی‌ماه سال 1391 ساعت 00:09 http://tarikhroze.blogsky.com

سلام،

مبارک باشد.

یلدای شما هم مبارک

پاپا نوئل یکشنبه 10 دی‌ماه سال 1391 ساعت 22:55

سلام ویس جان

برات از رامین امانتی آوردم . کادو تولدته دید دارم برای کریسمس میام ایران داد بهم که برات بیارم . حالا باز کن ببینیم توش چی هست حالا

به به . باز کردم .توش یک دل مهربونه

ممنون .کاش وب داشتید میومدم اما ندارید و یا نمی خواهید آدرس بدید؟ در هر حال ممنون

قندک دوشنبه 11 دی‌ماه سال 1391 ساعت 12:02

.

معنی آن برایم خیلی عزیزه .یادم میاره که یک آدم مهربون در این دنیای مجازی در روزهای سخت زندگیم ، مرا دلداری داده و حضورش برایم مفهوم گرمی یک دست را می دهد.برایم عینی تر است از کسانی که می بینم.خدا حفظش کند و سلامت باشد.

ق دوشنبه 11 دی‌ماه سال 1391 ساعت 12:05

چند سطری سکوت برایتان به یاد گار گذاشتم تا او هر طور که دلتان می خواهد بنابر سلیقه خود آن را معنا کنید. چطور است؟

حضورتان آفتاب کم رنگ زمستان را تداعی کرده.یادتان باشد که یادمان هست.

معنی کردم .البته خیلی خلاصه .اگر می خواستم کامل حرف دلم را بنویسم شاید طولانی می شد.ممنون

ایمان سه‌شنبه 12 دی‌ماه سال 1391 ساعت 17:19 http://mocha-paris.blogfa.com/

با چند روز تاخیر تولدت مبارک...

پیروز باشی

ای وای .سلام علیکم . خوب بابا جان ناگهانی غیب شدید و کلی خیالات کردیم که چی شدید .خوشحالم که بر گشتید.ممنون از لطفتون

mansoure پنج‌شنبه 21 دی‌ماه سال 1391 ساعت 17:12 http://www.saharloveyou.blogfa.com

_¶¶¶¶¶¶______¶¶¶¶¶¶
__¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶__¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶
_¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶____¶¶¶¶
¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶____¶¶¶¶
¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶__¶¶¶¶¶
¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶ _¶¶¶¶¶
_¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶
___¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶
_____¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶
_______¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶
_________¶¶¶¶¶¶¶¶
___________¶¶¶¶
____________¶¶
_____________¶
____________¶
___________¶
__________¶
________¶__¶¶¶_________¶¶¶
________¶_¶___¶_¶¶¶¶¶_¶___¶
______¶__¶__¶__¶_____¶__¶__¶
_____¶___¶_¶¶¶_________¶¶¶_¶
_____¶___¶_________________¶
______¶___¶_______________¶
______¶¶___¶__¶¶_____¶¶__¶
_____¶__¶__¶__¶¶_____¶¶__¶
_____¶__¶__¶_____¶¶¶_____¶
_____¶___¶_¶____¶___¶___¶
______¶______¶___¶¶¶___¶
_______¶______¶¶_____¶¶
________¶_______¶¶¶¶¶__¶¶
_________¶______________¶
___________¶¶¶¶___________¶
_____________¶________¶____¶
_______¶¶¶___¶_________¶____¶
______¶___¶¶¶¶________¶¶¶¶__¶
______¶______¶_______¶____¶_¶
______¶______¶______¶_____¶¶
______¶_______¶_____¶_____¶
______¶_______¶¶¶¶¶¶_____

✿*•.¸¸.•*´`*•.¸¸.•*´`*•*•.¸¸.•*´`*•.¸¸.•*´`*•*•.¸¸.•*´`*•.¸¸.•*´`*•✿



سلام عزیزم
وبت فوق العاده زیبا بود حرف نداره
[بوسه][قلب]

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد