لحظه های ناب

درآن سوی شب وروز چه قلب های بزرگی که می تپند هنوز

لحظه های ناب

درآن سوی شب وروز چه قلب های بزرگی که می تپند هنوز

چرا رفتی ؟ چرا ؟

قلبمو و سنگینیشو احساس می کردم. انگار یک کیسه سنگین را دارم با خودم حمل می کنم. طپش آن در گوشم می پیچید .

اشتهایم را از دست داده بودم. خیلی خسته شده بودم .پای راستم درد می کرد .خودمو به دوش می کشیدم.پرستاری می کردم در عین نگرانی ، مخصوصاً برای عزیزترینم ، دلم گرفته بود یه جورایی که انگار باید تمام ذهنمو می ریختم بیرون . مثل اتاق آشفته ای که باید جمعش کنی . دیروز سی دی همایون را خریده بودم ولی وقت گوش کردن نداشتم .و امروز ساعت یک تمام کارهامو کردم و روی تختم دراز کشیدم. وگوش کردم مثل همیشه زیبا بود .با صدایی آسمانی . تا رسید به شعر بانو سیمین بهبهانی ، چرا رفتی ؟ چرا ؟ وقتی به خودم اومدم که حتی موهام خیس شده بود . چنان این شعر به همراه صدای همایون منو به هم ریخت که انگار زیر و رو شدم و وقتی به خودم اومدم احساس سبکی می کردم انگار سر ریز کرد مرا این شعر.

چرا رفتی ؟ چرا ؟ من بی قرارم

به سر سودای آغوش تو دارم

نگفتی ماهتاب امشب چه زیباست ؟

ندیدی جانم از غم نا شکیباست؟

خیالت گرچه عمری یار من بود

امیدت گرچه در پندار من بود

بیا امشب شرابی دیگرم ده

ز مینای حقیقت ساغرم ده

دل دیوانه را دیوانه تر کن

مرا از هر دو عالم بی خبر کن

و تازه یادم اومد که چرا این شعر اینقدر به دلم نشست ؟ شاید هم وزنی آن با مناجات وحشی بافقی هست :

الهی سینه ای ده آتش افروز

در آن سینه دلی ، وان دل همه سوز

هرآن دل را که سوزی نیست ، دل نیست

دل افسرده غیر از آب و گل نیست

...

دلی افسرده دارم سخت بی نور

چراغی زو به غایت روشنی دور

بده گرمی دل افسرده ام را

بر افروزان چراغ مرده ام را

حالا بقیه اش را یادم نیست .خیلی این مناجات را دوست دارم.

هرچه که بود تاثیرش را گذاشته بود .شنیدنش با حال و هوای من و با هوای ابری و ..........


نظرات 10 + ارسال نظر
پژمان چهارشنبه 20 فروردین‌ماه سال 1393 ساعت 11:24 http://www.silentcompanion.blogfa.com

سلام
امان از آب و هوای ابری
و امان از دوری و جدایی
و امان از بی معرفتی
و امان از امان های بی پاسخ.
وقتی پرسشها بی پاسخ باشند و یا جوابهای مبهم و کلی داشته باشند، یعنی به تو مربوط نیست. لذا سعی میکنم نپرسم چرا.
چه بخواهید چه نخواهید، ما برای شما آرزوهای خوب میکنیم (این دیگه به خودمان مربوط است).
بهترین آرزو ها برای بهترین دوست.
تن درست و شادمان باشی.

سلام
ای وای چی شده ؟ چقدر " امان " دارید !!! برای ناشناس ماندن باید جواب های کلی بدهیم. اما " بی معرفتی " را نمی دانم به چه سبب گفتید ! چرا نخواهم کسی برایم آرزوی خوب داشته باشه !! شما دوست مجازی من هستید. برایتان در این دنیای مجازی احترام قایلم .
من هم برای شما سال خوبی آرزو دارم. سالی که کمتر عصبانی باشید.

جمال پنج‌شنبه 21 فروردین‌ماه سال 1393 ساعت 19:23 http://baranzolal.blogfa.com/

با سلام و درود و ارادت بر دوست عزیز ویس خوبیها
خوشحالم از اینکه میتونید احساسات خودتان را هدایت کنید و آرامشان کنید و در دنیای زیبای خود سیر کنید .بله واقعا این آدم عجب موجود عجیب الخلقه ای است .خودش بهتر ناجی خویش و مهمترین راهنمای خویش میتواند باشد .
خوشحالم که چنین زیبا و روان احساسات خویش را بیان می کنید .مانا و جاودان باشید

سلام دوست من . شما لطف دارید. چکار میشه کرد ؟ ماییم و موج طوفان ، شب تا به روز تنها ، همیشه به داد خودم می رسم. از واژه ی افسردگی بیزارم. و این نفرت بارها دست مرا کشیده و از ورطه های هولناک زندگی نجاتم داده است.
شما هم سلامت باشید.

آفتاب چهارشنبه 27 فروردین‌ماه سال 1393 ساعت 09:16

سلام عزیزم .. دلت پر نور .. قربون حال هوای دلت .. آفتابی باشه همیشه ..

سلام مهربون . خوبی ؟ ممنون دعای خوبی کردی اینم یک گل برای شما

پرنیان پنج‌شنبه 28 فروردین‌ماه سال 1393 ساعت 19:26

بعضی از ترانه ها ویران می کنند آدمی رو. همایون شجریان ترانه ها و تصنیف های خیلی قشنگی رو اجرا کرده. من اشعار سیمین بهبهانی و حسین منزوی را خیلی دوست دارم و وقتی با صدای همایون می شنوم واقعا" لذت می برم. کلیپی که باران کوثری تهیه کرد با این آهنگ درسته که زیاد جالب نبود ولی تبلیغ خیلی خوبی شد برای این آهنگ . من دیروز رفتم بخرم از فروشگاه نزدیک خونه فروشنده گفت برای چندمین بار در این چند روز اخیر آوردیم و تمام شده . البته این کلیپ برای افتتاحیه آلبوم در سالن بوده که به یوتیوپ کشیده شده و دسترس مردم قرار گرفت.
به هر حال امیدوارم عشق هات و مرور عاشقی هات همیشه حس پروازو شادی بهت بده ، نه غم .

سلام . البته خوندم که کلیپ را پورناظری پیشنهاد داده . سایت همایون را در فیس بوک ببین. حتی همایون گفته کسانی که منتقد این کلیپ هستند لطفا حرمت شکنی نکنند.
این سی دی حسابی شنونده داره .من که هزار بار گوش کردم.
در هر حال ممنون برای دعایی که کردی.چسبید.

خلیل جمعه 29 فروردین‌ماه سال 1393 ساعت 19:40 http://tarikhroze3.blogsky.com

سلام،

دو انتخاب خوب. با سپاس

سلام دوست من . ممنون . خوش گذشته نوروز ؟

ونوس دوشنبه 1 اردیبهشت‌ماه سال 1393 ساعت 15:00

سلام عزیزم چقدر این لحظه لحظه هایی که می نویسی سنگین به دلم میشینه ای کاش من باتو رابطه ای غیراز این داشتم دوستی نزدیک همسایه چه می دونم یا حداقل مجازی نبود

سلام عزیزم . مولانا هم گفته ، همدلی از همزبانی خوشتر است . ما آدما حس های مشترک زیادی داریم . به قول قدیمیا یه دفعه کسی حرفی می زنه که حرف دل آدمه و می گیم : جانا سخن از زبان ما می گویی. در هر حال خیلی ممنونم . من با شما دوستم . اتفاقا دوستی های ظاهراً مجازی ، چون بدون ماسکه ، خیلی صادقانه تر است.

کوروش شنبه 6 اردیبهشت‌ماه سال 1393 ساعت 01:33 http://korosh3084.blogsky.com/

این شهر ،دروغ است و فریب است و، ریا
آلوده شده ، سراسری ،همچو، وبا

هر لحظه، به گوش ِنازکم هست، ندا
خواهی نشوی فسیل ، برخیز و بیا

(کوروش نادرخانی )
درودها بادت ویس عزیز که تنها مهربانی هستی که خورشیدت تابنده ی آسمان دل بود و سپاس از دل و جان

وای سلام حال شما چطوره ؟ چه عجب !!!

خیلی تعجب کردم آخه شما یک نگاهی هم به زیر پاتون بندازید البته در دنیای مجازی باید گفت یک نظر هم به این صفحه ی حقیرانه بیندازید.
آوردن کلمه ی " فسیل " در شعر برام جالب بود.
در هر حال بازم ازین کارا بکنید به من سر بزنید.

افتاب شنبه 6 اردیبهشت‌ماه سال 1393 ساعت 09:09

تمام خوبی و جاذبه ای را که زندگی می تواند عرضه کند
برایت آرزو میکنم
مهربانانه به من بیندیش و …
باور کن که هیچ کس چون من از شادمانی تو غرق در شادی نمی شود
عشق و تنها عشق قادر است
زندگی شادمانه تری را به تو هدیه کند
لودویک فون بتهوون

سلام آفتاب عزیزم . ممنونم که هنوز به من سر می زنی . نمی دونم گرفتاریه یا بی حوصلگیه ، دیر به دیر میام اینجا.
خوبی ؟ من هم برایت بهترین لحظات را آرزومندم

فرید چهارشنبه 24 اردیبهشت‌ماه سال 1393 ساعت 16:17 http://fsemsarha.blogfa.com

سلام و درود
اولین بار که شنیدمش با کلیپ باران کوثری بود... خیلی بهم چسبید... خیلی فکر کردم که مخاطب این اثر کیه... یعنی نه اینکه شاعر کی رو خطاب داده ها... نه... اینکه من در این اثر کی رو مخاطب می بینم... یار از دست رفته، معشوق به خواب هم ندیده همیشه بی وفا، بعد ناشناخته وجود و یا ... .
هر بار که گوشش می کنم بیشتر برام تبلور می کنه مخاطبش... و بیشتر ازش لذت می برم... خدا پدر همایون رو بیامرزه و نگه داره که خیلی باورها رو برام عینی کردن...
حق یارتان

حس عجیبی دارد توام شدن شعر بانو سیمین بهبهانی با صدای فوق العاده ی همایون. انگار حتی اگر معشوفی نداشتی که ترکت کرده باشد با خود یک خاطره ی ازلی حمل می کند که نکند داستان نی و نیستان است .؟ و جدا شدن ؟ من هم نمی دانم .فقط خوب می دانم که چقدر حالم دگرگون می شود با شنیدنش.

man دوشنبه 5 خرداد‌ماه سال 1393 ساعت 20:05 http://my-life10.blogfa.com

salam b web manam ye sari bezan

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد