لحظه های ناب

درآن سوی شب وروز چه قلب های بزرگی که می تپند هنوز

لحظه های ناب

درآن سوی شب وروز چه قلب های بزرگی که می تپند هنوز

نشسته ام در انتظار این غبار بی سوار

جوان بود خیلی،شلواری کوتاه تر از قد رشیدش پایش بود که او را لاغر تر وبلند تر از آنچه بود به نظر می آورد.کوچه برایم به امتداد تمام زندگیم شد ناگهان،جلوتر از من می رفت.دیدم که به دنبالش ناخوداگاه راه افتادم.کفش هایی که پوشیده بود از پشت پاها لخ لخ می کرد و صدایش در تمام ذهنم می پیچید.گونی ی خالی در نسیم ملایمی که می وزید پشت سرش تاب می خورد.موهایش چنان در هم گره خورده بود که گویی یکدیگر را تنگ در آغوش گرفتند.نمی دانم چرا خودم را متهم این همه نداری می دانستم.خم شد و در سطلی به دنبال چیزی گشت.رد شدم و برگشتم نگاهش کردم چشمان درشت بی فروغ.بی فروغ از مهری،رفاهی،عشقی،مات و بی انگیزه.ناگهان توجهش به من جلب شد.شاید لحظه ای،ورد شد.انگار خجالت کشیدم.انگار از خودم واندک چیز هایی که دارم شرمنده شدم.چرا او کودکیش و جوانیش را گم می کند.چرا؟شاید دلم خواست دستی به وسعت جهان داشتم تا بتوانم ببخشم .یا مثل فروغ می توانستم بسرایم که:من خواب دیده ام که کسی می آید/کسی از باران،از صدای شرشر باران،از میان پچ پچ گل های اطلسی،می آید/وسفره را می اندازد/ونان راقسمت می کند/وسهم ما را هم می دهد/من خواب دیده ام

نظرات 4 + ارسال نظر
نازنین چهارشنبه 17 شهریور‌ماه سال 1389 ساعت 19:47 http://janjaali.us

سلام وبلاگ خوب داری. فیلم رقص تو خیابان رو دیدی؟؟
من با فیلم رقص تو خیابون 3 منتظرتم[گل]

فتح باغ پنج‌شنبه 18 شهریور‌ماه سال 1389 ساعت 16:24 http://fathebagh.blogsky.com

به کدامیک از دردهای دور و برمان باید بیشتر ناله کنیم !
کسی به فکر گلها نیست
کسی به فکر ماهی ها نیست
کسی نمی خواهد باور کند که باغچه دارد می میرد ...

فرخ جمعه 26 شهریور‌ماه سال 1389 ساعت 01:26 http://chakhan.blogsky.com

دلم لک زده برای دیدن یه خواب ناب و سرشار از رویا ....
دوست دارم خواب ببینم که وبلاگ نویسها پولدار شدند و توی خونه های مجلل زندگی میکنند و دیگه میترسند هر چیزی رو بنویسند و منتشر کنند. سعی کن خواب ببینی که من رییس اتحادیه وبلاگ نویسها شدم .... چقدر عشق ریاست دارم و بهم نمیرسه !!

حالا اگر رییس بشی از اون خوباش می شی یا بدا.ولی ریاست کابوسه نه رویا.

صوفیا شنبه 3 مهر‌ماه سال 1389 ساعت 11:59

ویس چقدر دیر یافتم ترا ولی باز هم شکر که دریافتم تورا.

شاعر هم که هستی .عزیزم منم خیلی خوشحالم که دوست منی

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد