لحظه های ناب

درآن سوی شب وروز چه قلب های بزرگی که می تپند هنوز

لحظه های ناب

درآن سوی شب وروز چه قلب های بزرگی که می تپند هنوز

موسیقی

هنر مظلوم این مملکت ،موسیقی ست.انسان نخستین در همهمه ی کوچ پرندگان،در جاری شدن رودخانه هاورودها،در وزیدن نسیم ازلابلای درختان و...صداهایی را می شنید که بدون هیچ تعریف مشخصی از آن لذت می برد.فهمید که:آن جا که کلام باز می ماند موسیقی آغاز می شود.وبسیار سخن ها در این باره که گر شرح دهم مثنوی هفتادمن کاغذ شود.امشب {جمعه ۱۹ شهریور}  در تالار برج میلادگروه کامکارهاکنسرت داشتند.شاید باور کردنی نباشد اگر بگویم که طوفانی از هیجان وشور به پا کردند.با وجود همه ی فشارهای محسوس وغیر محسوس،فضا از کنترل خارج شده بود.آیا دیدن این صحنه ها برای دوستان مخالف موسیقی تلنگری نیست؟تا کی سرپوش می گذارند و نا دیده می گیرند.استاد بیژن کامکار که بعداز مدتی بیماری و دور ماندن از اجرا،انگار پهلوانی بود که بعد از به خاک رساندن پشت دشمن {بیماری}دو باره در صحنه حاضر شده بود.وخواهر عزیزش،خانم قشنگ،وبرادران دیگر هم همچون او اقیانوسی از شور وهیجان را بوجود آوردند.سالن مثل کلاس درس خیلی مبصر داشت که با کوچکترین حرکتی تذکر داده می شد.ولی به هر حال همه می دانیم که برای اجرای یک کنسرت چقدر باید زحمت کشید.این بزرگواران تمام این بلایا را به جان می خرند تا برای ما اجرایی داشته باشند.می دانید چرا؟من فکر می کنم ،چون عاشقند.عاشق این مرز و بوم،عاشق هنرشان،عاشق مردم،مردمی که عجبا شدیدا هنرمندانشان را دوست دارند.چه بخواهند چه نخواهند.//غیر از هنر که تاج سر آفرینش است/دوران هیچ سلطنتی پایدار نیست//دعا می کنم این خانواده ی محترم و هنرمند همیشه سربلند وسلامت باشند.

نظرات 5 + ارسال نظر
ناصر عبدیلر شنبه 20 شهریور‌ماه سال 1389 ساعت 11:00 http://www.elimiz.ir

با سلام خدمت شما وب گرامی
من از وبلاگ شمار بازدید کردم بلاگ جالبی دارید ، مطالب خوبی هم داره.
می خواستم ببینم اگه دوست دارید با سایت ما هم سر بزنید www.elimiz.ir شما اگه دوست داشته باشید می تونید لینک منو توی وبلاگتون قرار بدید و برای من نظر بزارید و یا ایمیل بزنید تا هم شما رو لینک کنم.
عنوان سایت من : گالری عکس بازیگران
آدرس : www.elimiz.ir
ایمیل webmaster@elimiz.ir

فتح باغ شنبه 20 شهریور‌ماه سال 1389 ساعت 19:50 http://fathebagh.blogsky.com

تنها چیزی که حس زنده بودن را در من تداعی می کند موسیقیست . زمانیکه از تالار بیرون می آیم و پا به خیابان می گذارم لبریز از احساس زندگی هستم احساسی که مدتهاست برایم کمرنگ شده است . حتی کنسرتهای معمولی .‌
امیدوارم تداوم داشته باشد .
و هنرمندان ای کاش بدانند که مردم عمیقا آنان و هنرشان را دوست دارند.

همینطوره.یاد بیتی از سعدی افتادم که خطاب به کسانیست که موسیقی را نمی فهمند:اشتر به شعر عرب در حالت است و طرب/گر ذوق نیست تورا کژطبع جانوری--------------چه کژطبع جانورانند اینان.

فرخ سه‌شنبه 23 شهریور‌ماه سال 1389 ساعت 17:53 http://chakhan.blogsky.com

هنرمند باید چون خورشید بدرخشد ... اگر این اتفاق نیفتد او خواهد مرد... برای خورشید درخشیدن در تنگی تنگ هم غنیمت است.

فتح باغ پنج‌شنبه 25 شهریور‌ماه سال 1389 ساعت 09:07 http://fathebagh.blogsky.com

صوفیا شنبه 3 مهر‌ماه سال 1389 ساعت 11:50

یکی از بارز ترین نشانه های عاشق علاقه اش به موسیقی است.منم براشون سلامتی و موفقیت روزافزون ارزومندم.

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد