لحظه های ناب

درآن سوی شب وروز چه قلب های بزرگی که می تپند هنوز

لحظه های ناب

درآن سوی شب وروز چه قلب های بزرگی که می تپند هنوز

ملاقات

چندی بود که امورات خودم ازدستم در رفته بود.دیشب تا نزدیکی صبح بیدار ماندم و فکر کردم.و به رتق و فتق خودم مشغول شدم.مدت ها بود که قرار ملاقات ها را با خودم نداشتم و من عادت این ملاقات ها را از دیر باز دارم .ووقتی که مشکلی باعث به تاخیر افتادنش می شود حالم خیلی بد می شود.صبح پاشدم و کفش آهنین پوشیدم و زدم تو خیابون.همینطوری بدون برنامه.خلوتم را باید تمدید می کردم.این روزا هی ازینجا به اونجا رفتم.والان راه افتادم .ذهنم را از همه خالی کردم به خودم پرداختم بیلان کاری و فکری من چی بوده.چی خوندم.چقدر غر زدم.چقدر راضی بودم.و چه وچه ...وفکر کردم اگر خودمو رها کنم همه هیچ ابایی از بردن وقت و زندگی من ندارند.یاد بیت مولانا در طوطی و بازرگان افتادم:هرکه داد او حسن خود را در مزاد/صد قضای بد سوی او رو نهاد//دشمنان او را زغیرت می درند/دوستان هم روزگارش می برند.داشتم یک آدم بی درو پیکر می شدم.حدومرزم را داشتم از دست می دادم.وقتی به خودم اومدم که گرسنه ام شده بود.وساعت۲بعداز ظهر بود.زیر پل سیدخندان چیکار می کردم؟فکر کنم از ۹ تا ۲ راه رفتن حسابی حالمو جا آورده بود.اومدم خونه ناهار خوردم و نشستم جلوی این پنجره تا بهتون بگم ممنون از مهربونیهایتان.ودیدم که چقدر دوستتان دارم واین اشتباه بود که می خواستم دیگر نیایم ونننویسم.

نظرات 23 + ارسال نظر
فرخ پنج‌شنبه 30 دی‌ماه سال 1389 ساعت 17:33 http://chakhan-2.blogsky.com

من هم از زیر پل سیدخندان خیلی خاطره دارم .... زیر همون پل چند بار تصمیم مهم گرفتم . حالا تو دوست عزیزم میری زیر پل سید خندان و تصمیم مهم میگیری... چقدر جالب بود و چه تصادفی!!؟؟ من و تو شبیه شدیم .
چقدر خوشحالم که شبیه همیم ... و بیشتر از این بابت که نمیروی و دلتنگی برایمان بر جای نمیگذاری!! آخرین روز دیماه را برای همیشه به یاد خواهیم داشت.

دو باره اومدم.دوباره با هم گپ می زنیم.دوباره راه میریم.تجربه می کنیم.دوست خواهیم داشت.و شاهد جریان زندگی خواهیم بود.وخودمان هم نهایتا جزیی از همین جریان هستیم.

پاییزطلایی پنج‌شنبه 30 دی‌ماه سال 1389 ساعت 18:35

چشم بر هم می نهم،هستی دو سو دارد/نیمی از آن در من است و نیم از آن برمن/نیمه ی در من ،بهارانی پر از باغ است و آفاقی پراز باران/نیمه ی برمن،زبان چاک چاک خاک وچشمان کویر کور تب داران/چشم بر هم می نهم،هستی چراغانی ست/روشن اندر روشن و آفاق در اشراق/می گشایم چشم،می بینم چه زهر آگین وظلمانی ست/آن که این دشواره پاسخ گوید کیست؟/در کدامین سوی باید زیست؟/در ظلام ظالم بر من/یا در آن آفاق پراشراق روشن درمن؟

اینو از خود شما یاد گرفتم
و شما امروز جوابش رو دادید!
موندید تا دوباره و دوباره باشید...
ملاقات خجسته و خوبی بود...تبریک بانو!

ممنون همسایه.این شعر کد کنی تمام تعریف من از محیط اطرافم است و خودم در خودم.

آفتاب پنج‌شنبه 30 دی‌ماه سال 1389 ساعت 20:06 http://aftab54.blogfa.com

سلام خانم... پیاده روی به خوشی نازنین ...
این خیلی خوبه که سرحال هستی و با انرژی ...
من اگه به جای شما بودم چند جفت کفش از بغل پل سید خندان می خریدم ...حالا که تصمیم بر راه رفتن است کفش نیز لازم می شود
همه ما دوستت داریم واز اینکه دوستی چون تو داریم به خودمان می بالیم
همه روزات اینجوری باشه ☼
فکر کنم من باید خط میخی را هم یاد می گرفتم یا خط غار نشینان چون به این سبک دارم می نویسم ...✿

آفتاب مهربان .کفش های سیدخندان برای پیاده روی نیست.کفش های من از جنگ ویتنام موندهومن طی الارض می کنم.مثل جن

بی یار پنج‌شنبه 30 دی‌ماه سال 1389 ساعت 23:17 http://www.talkhkade.blogfa.com/

کاملا می فهمم وقتی فرصت برای رسیدن به خودت و خلوت خودت نداشته باشی یعنی چه...از همه بدتر کلی فیلم و کتاب و موسیقی چشمک زن روی میز و کف اتاقت باشد و وقت برایشان نداشته باشی...
قدر خلوت ها را باید دانست...

پیروز باشی

همه چیز را تحمل می کنم جز اینکه یکریز با من حرف بزنند وبه کارم کار داشته باشند.واقعا قاطی می کنم.

برزین جمعه 1 بهمن‌ماه سال 1389 ساعت 16:13 http://pirahan.blogsky.com

سلام
زندگی ماشینی اقتضائات خود را دارد وجه بارز آن فراموشی خود است و مثل ماشین کار کردن . آن فیلم چارلی چاپلین که زندگی ماشینی را نقد می کرد فیلم بسیار عمیقی بود . در این زندگی اگر فرصتی را برای پرداختن به خود فراهم نکنیم نابود می شویم . کار خوبی کردید که این فرصت را برای خودتان فراهم نمودید .

سارتر می گوید:انسان معاصر در حوزه ی ضرورت های زندگی آنقدر فرو می رود که زنده بودن خودش را فراموش می کند.من دوست دارم در هر شرایطی یاد ارزش زندگی و زنده بودنم باشم.هر چند که گاهی همین زندگی سر بی مهری دارد.و سخت می گیرد....ممنون که آمدید هر چند که مدتی است که نیستید.

کوروش جمعه 1 بهمن‌ماه سال 1389 ساعت 21:17 http://korosh7042.blogsky.com

گاهی با خود فکر می کنم
شاید در این سرانه معتاد نت شده ام
ولی نه تنها اعتیاد نیست
همه زیر پل زندگی هستیم
نیاز به همراهی و همدردی داریم
تا تنهائی هایمان را پر کنیم
جویای احوال باشیم و فراموش نشویم
خوش امدی

واقعا نیازمند هستم.به همدلی./همدلی از همزبانی خوشتر است.

نون جمعه 1 بهمن‌ماه سال 1389 ساعت 21:40 http://www.inky.blogsky.com

تو واقعا می خواستی دیگه نیای و ننویسی؟!

:(

نزدیک بودا،خدا رحم کرد.

فرخ شنبه 2 بهمن‌ماه سال 1389 ساعت 01:20 http://chakhan-2.blogsky.com

حس ششم من مرتب بهم میگه : سر یه موضوعی با خودت درگیری ... هنوز به نتیجه نرسیدی و داری با خودت کلنجار میری!!
شاید بحث تعطیلی وبلاگ در درجه دوم اهمیت باشه !!
امیدوارم ازم نرنجی ... من از کودکی همیشه دوست داشتم تا حس ششم خودمو امتحان کنم

تو خودم جا نمیشم.یه دفعه آتشفشانم تنوره می کشه.وبعد مجبور به خاموشی میشه.هر روز فکر می کنم باید برم.اینجا جای من نیست. ولی اگر حتی رهایم کنند نمی دونم کجا باید می رفتم.میلی به سمت یک نا کجای دور دست.کمی شاید تقصیر متون عرفانی که خوندم است.کمی مخلوط عاشقی و کمی جنون .بابا بخدا نمی دونم چمه.

قندک شنبه 2 بهمن‌ماه سال 1389 ساعت 11:44 http://ghandakmirza.blogfa.com

سلام.صبح بخیر و ایامت بکام. ببین هرچه دوست داری راه پیمایی کن هرچه دوست داری فکر های خوب خوب بکن اما هیچ وقت به فکر بستن وبلاگت نکن. باشه؟ ممنون. آخه ما گناه داریم

سلام قندک مهربان.اگر دیگه ننویسم حداقل شما از دستم خلاص میشی.

مریم شنبه 2 بهمن‌ماه سال 1389 ساعت 12:49 http://www.2377.blogfa.com

چقدر عالی !
تبریک برای این ملاقات خوب !
حال بیمارت چطوره ؟ امیدوارم خوب باشن .
و دوست دارم !

سلام مریم گلی.بیمارم داره سعی می کنه خوب بشه.منهم دوستت دارم.

صدای فاصله ها... شنبه 2 بهمن‌ماه سال 1389 ساعت 13:28 http://sari-galin.blogfa.com

باز

باران...؟!

این دفعه باران با طوفان شدید بود که به خیر گذشت.ممنون که سر زدی

مستی شنبه 2 بهمن‌ماه سال 1389 ساعت 14:30 http://www.mooshekoor.persianblog.ir/

با سلام و ادب
فک می کردم که فقط این منم که یه روزایی می زنه به سرم و نمی دونم چیکاره بازارم و برا چی باید جون بکنم و ...
پیاده رویهای تجریش تا سیدخندان و یا تجریش تا پل مدیریت و ...
البته من چندین سالی است که به خاطر مشغله ها و گرفتاریها از این دست شهرگردیها و پیاده رویها نداشتم! خوش به حالت که هنوز حسی برات مونده!
راستی از سه تار پرسیده بودی حدود هشت سال پیش سه تاری خردم و چند جلسه ای کلاس رفتم و ... تمام.
سالهاست که سه تارم توی زیرزمین داره خاک می خوره و آرزو دارم بتونم شروع کنم. الان دخترم نزدیک ۲ سالشه باید کم کم شروع کنم که اون از بچگی با موسیقی ایرانی آشنا بشه و مثل من بی هنر نشه!
ارادت

سلام گاهی از دست همین مشغله ها باید زد به چاک.اما در باره سه تار.حتما شروع کنید اول برای دل خودتون.ودر این صورت دخترتون هم میشنوه چون اونم تو دلتون است.تورو خدا چطوری دلتون اومد برید همین الان بیاریدش بالا و ازش عذر خواهی کنید./خشک سیمی ،خشک چوبی،خشک پوست/از کجا می آید این آوای دوست

پرنیان شنبه 2 بهمن‌ماه سال 1389 ساعت 22:21 http://fathebagh.blogsky.com

گاهی وقتها هیچ کس غیر از خود ما نمی تونه گوش کنه، نمی تونه درک کنه و نمی تونه همدردی کنه. وقتی که راه می افتیم توی خیابانها و ساعتها با خودمان خلوت می کنیم یعنی اوضاع یه کم خرابه! شاید هم خیلی ... خرابه!!!
می فهمم ... چون از این روزها داشتم ... تلخ بودند اما سازنده!

سعادت از سعادت به دست نمی آید.سعادت واقعی محصول رنج است.در ضمن پرنیان عزیز من وتو که در این خصوص سردار سازندگی هستیم.

قندک یکشنبه 3 بهمن‌ماه سال 1389 ساعت 09:55 http://ghandakmirza.blogfa.com

سلام و درود. نفرمایید تروخدا. بنده ارادت خالصانه دارم خدمتتون دوست عزیز. نوع مطلبتون را هم دوست دارم.درخواستم جدی بود خدا گواهه.

سلام دوستم..چقدر لطف دارید ومهربونی می کنید.از دوستی باشما به خودم می بالم.

فرخ یکشنبه 3 بهمن‌ماه سال 1389 ساعت 14:42 http://chakhan-2.blogsky.com

می فهمم!! اما زندگی و ماندن در تقدیر ماست فعلا!! واقعیت آن است که نمیتوان به سبک عارفان در قرون پیش عاشقی کرد!
انها اراده میکردند و میرفتند !! از دیاری به دیاری دیگر و نیازی نبود به پاسپورت و گذرنامه و ویزا!! ویس عزیز! باید به سبکی نو درآیی و متناسب با قرن ۲۱ عاشقی کنی و عارف شوی!!
من نیز در این راه می کوشم ... و به محض اینکه روشی یافتم
تو را نیز مطلع خواهم ساخت!! خیلی دلم میخواهد تو اولین مریدم باشی!!

باشه،برو جلو منم باهات میام.شوخی کردم ناراحت نشید.

فرید یکشنبه 3 بهمن‌ماه سال 1389 ساعت 15:11

سلام
با خودتون تسویه حساب کردید و به خودتون رسیدید...
خوش به حال تان که حال واقعی و زندگی کردن ناب همین ست...
دست مریزاد!

ممنونم .همسایه.وچه خوب که سری به من زدید.ایام به کام

کوروش یکشنبه 3 بهمن‌ماه سال 1389 ساعت 22:53 http://korosh7042.blogsky.com



از خواندن بسیار لذتی بسیار عاید می شود

بسیار قبول دارم.

کوروش یکشنبه 3 بهمن‌ماه سال 1389 ساعت 23:19 http://korosh7042.blogsky.com

فرخ یکشنبه 3 بهمن‌ماه سال 1389 ساعت 23:43 http://chakhan-2.blogsky.com

منم شوخی نمودم... من هیچ وقت نمیتونم مراد باشم!!
دمدمی مزاجها رو که نمیذارن مراد باشه!!
من بنده آن دمم که ساقی گوید!

یک جرعه دگر بنوش و من نتوانم.

خلیل دوشنبه 4 بهمن‌ماه سال 1389 ساعت 11:59 http://tarikhigam.blogsky.com

سلام

اگر خودت را ول کنی حرف مولانا مصداق پیدا می کند. پیاده روی، کوهنوردی و دیگر ورزش هایی که هم ورزش بدنی است و هم می تواند ارزیابی خودمان باشد، بسیار عالی است.
دفعه پیش که سر زدم، سرم به در بسته خورد. کمی مالیدمش و گفتم این یکی هم رفت و حالا خوشحالم که برگشتی.

بابا جلوی پاتو نگاه کن.ممنون که به من سر می زنی.فعلا بازم بیا تا ببینیم چی میشه.

فرخ دوشنبه 4 بهمن‌ماه سال 1389 ساعت 14:37 http://chakhan-2.blogsky.com

فردا زیر پل سیدخندان خواهم بود ... باید فکر کنم و تصمیم مهمی بگیرم! امیدوارم جور در بیاد!! نمیدونم زیر اون پل چه جادویی نهفته شده؟!!

هیچی اونجا نیست.خودت در واقع همه چیز هستی.خودت را که ببری اونجا ،اونوقت پل معنی پیدا می کنه.شنیدی می گویند:شرف المکان بالمکین.در هر حال اگر رفتی جای ما را هم خالی کن.

آفتاب دوشنبه 4 بهمن‌ماه سال 1389 ساعت 16:51 http://aftab54.blogfa.com

سلام عرض کردیم ...
بی خبریم از احوال شما خانم !

ملالی نیست جزدوری شما،که آنهم بادیدن کامنت شما تازه گردید.مهربانم.

صوفیا شنبه 9 بهمن‌ماه سال 1389 ساعت 14:24

چقدر خوبه مینویسید اینطوری دوستاتون به عمق گرفتاریتون بیشتر پی میبرن و دیگه فکر نمیکنن بی وفا شدین.

آره.روزای سخت و پر از نگرانی را می گذرانم.ودر ضمن یادت باشه من بی وفا نیستم.و همیشه دوستت دارم.

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد